Projekt UČÍME SE JINAK


Tímto projektem chceme:
Cílem dvouletého projektu zahájeného 28.05.2012 je další zlepšení výuky a zvýšení její efektivnosti ve Střední odborné škole a Středním odborném učilišti, Horšovský Týn, Littrowa 122.
Úsilí učitelů o zkvalitnění procesu edukace je rozčleněno do šesti částí.
I/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti s cílem zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti cílenou podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu. Bude podpořena příprava pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřenou na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti. Tato příprava bude v souladu s kurikulární reformou zohledňovat moderní trendy výuky. Její realizace bude založena na inovativních vyučovacích metodách a formách práce.
II/2 - Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách usiluje o zvýšení kvality výuky cizích jazyků cílenou podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu a o ověřování inovativních metod práce, které jsou v souladu s aktuálními učebními dokumenty a školními vzdělávacími plány oborů vzdělání. Žáci budou vzděláváni v souladu s moderními trendy výuky, což povede ke zvýšení jejich klíčových kompetencí v oblasti cizích jazyků. Bude podpořena inovovaná příprava pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřená na zvyšování znalostí a dovedností žáků středních škol ve využívání cizích jazyků, především pak v odborných předmětech. Tato příprava bude v souladu s kurikulární reformou zohledňovat moderní trendy výuky.
V závěru školního roku bude připraven v aktivitě II/3 - Metodický kurz pro učitele cizích jazyků cílený na zkvalitnění metodiky výuky cizích jazyků a na zavádění nových postupů do výuky cizích jazyků s využitím moderních technologií. Krátkodobý metodický kurz bude v rozsahu min. 4 hodin, akreditovaný v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy..
V aktivitě III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT půjde o zkvalitnění výuky prostřednictvím metod a forem, které využívají digitální technologie.
Podporovány budou takové aktivity, které zvyšují dynamiku, originalitu, názornost, interakci mezi pedagogem a žákem. Budou směřovat ke zvýšení motivace žáků a ke zlepšení studijních výsledků. Podporovány budou činnosti, které umožňují následné zveřejnění zkušeností a vzniklých materiálů a jejich sdílení s pedagogickou veřejností.
V/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol si klade za cíl zkvalitnit výuku zaměřenou na rozvoj odborných kompetencí žáků podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu. Příprava učitelů bude v souladu s kurikulární reformou zohledňovat moderní trendy výuky a její realizace bude implementovat nové vyučovací metody a formy práce.
VI/3 - Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti žáků středních škol podpoří zavádění finančního vzdělávání do výuky ve vazbě na zapracování Standardu finanční gramotnosti ve školních vzdělávacích programech oborů vzdělání na škole.
V aktivitě budou podpořeny znalosti a dovednosti pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj finanční gramotnosti žáků. Pedagogičtí pracovníci se zúčastní odborných seminářů zaměřených na rozvoj finanční gramotnosti žáků a na využívání efektivních vyučovacích metod a forem, vedoucích k těmto dovednostem. Formou dalšího profesního vzdělávání skupiny pedagogických pracovníků v týmové spolupráci bude rovněž posílena participace pedagogických pracovníků na vytváření strategie školy v oblasti finančního vzdělávání napříč vyučovacími předměty a vyhodnocení implementace finanční gramotnosti ve školních vzdělávacích programech. Pedagogický sbor tím bude veden i k užší a efektivnější spolupráci při vytváření výchovně-vzdělávacích strategií školy
Projekt je respektováním požadavků žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a genderu neutrální k požadavkům rovných přístupů ke vzdělání i k udržitelnému rozvoji. Celkové náklady projektu spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu České republiky činí1 929 080,00 Kč.
Využití ICT ve výuce deskriptivní geometrie
Tyto materiály by měly studentům oboru Stavitelství přispět k lepšímu pochopení principů zobrazovacích metod a konstrukcí objektů.














UKONČENÍ POJEKTU
V rámci tohoto projektu jsme vytvořili celkem 1044 výukových materiálů věnujících se problematice těchto témat: Literatura a ostatní druhy umění 3. ročník, Práce s literárním textem 3. ročník, Literatura a ostatní druhy umění 2. ročník SŠ, Práce s literárním textem 2. ročník SŠ, Literatura a ostatní druhy umění 1. ročník, Práce s literárním textem 1. ročník, Inovace výuky ANJ prostřednictvím metody CLIL I., Inovace výuky ANJ prostřednictvím metody CLIL II., Osobní a společenský život, Svět kolem nás, Anglicky hovořící země, Světové války, Současný svět, Deskriptivní geometrie 1, Deskriptivní geometrie 2, Deskriptivní geometrie 3, Opakování gramatiky a slohu 2. ročník, Opakování gramatiky a slohu 4.r., Opakování gramatiky a slohu, PEK, Ekonomika 2. ročník, Ekonomika 1. ročník, Marketing a právo, INU 1. ročník, INU 2. ročník, Účetnictví 2. ročník, Účetnictví 3. ročník, Účetnictví 4. ročník, Fyzika - Základy elektrotechniky, Fyzika SOU a SOS - 1, Fyzika SOU a SOS - 2, Technologie, Potraviny a výživa, Stolničení, Zeměpis, BIO, Chemie agropodnikání, Od přípravy po sklizeň, Zemědělské plodiny, Myslivost, Odborné stavební předměty 1, 2. ročník, Odborné stavební předměty 3. 4. ročník, Opravárenství a diagnostika I, Opravárenství a diagnostika I I.
Tyto výukové materiály významně přispěly ke zkvalitnění a zpestření výuky všeobecně vzdělávacích i odborných předmětů na naší škole.
Materiály jsou pro školu volně dostupné, uložené na síťovém disku.